איך לצאת לטייל עם המשפחה ולחזור בבריאות

הנושא: איך לצאת לטייל עם המשפחה ולחזור בבריאות?

הרבה אנשים חושבים שצורת "דיאטה": אתחיל לשמור אחרי החג, עכשיו אוכלים הרבה עם המשפחה, יוצאים לטיול ופיקניקים ואי אפשר לבחור מאכלים בריאים. אז אני רוצה להציע כמה אלטרנטיבות. קודם כל – לשנות את החשיבה- זה לא באמת עובד ככה. החיים תמיד יארגנו לנו אתגרים ותמיד נוכל לחשוב שנתחיל דיאטה אחרי החג / חופשה / מסיבה ועוד. ממליצה לשחרר את התפיסה הזאת ולהתחיל לחשוב איך אפשר, בכל מצב, למצוא פתרונות בריאים לגוף. למשל:

 

  1. השתדלו שלא להשתיק את הילדים בנסיעה עם שקיות של חטיפים – כך יישאר להם יותר מקום לאוכל אמיתי, ועל הדרך תרוויחו חינוך של כבוד לאוכל. אוכל זה לא בידור שדרכו סותמים את הפה. במקום זה , אפשר לעשות חידונים או לשמוע מוסיקה או לשחק ארץ עיר בנסיעה. ורק לשתות, למשל.
  2. אם מכינים בשר על האש- לא לצרוב אותו מידיי. לצורך כך טוב להכין את הבשר במרינדה כמה שעות קודם, כדי שיספוג טעמים, ואז לא יהיה צורך לחרוך אותו מידיי. כי חריכת יתר גורמת להווצרות של חומרים פרו-דלקתיים ופרו-סרטניים. בשר שכבר ספג טעמים ממרינדה מסתפק בצליה עדינה יותר.
  1. לא חייבים לאכול מצות (או פיתות) אם אוכלים בשרים או דגים על האש. אפשר לצרף ירקות, טריים או צלויים גם, ולהקל העיכול.
  1. יש גם אופציות טבעוניות – להכין שיפודים עם קוביות טופו, פטריות וירקות, ולצלות אותם. טעים וקל לעיכול.
  1. להשתדל לא לתבל מידיי – כדי שלא נצטרך לשתות הרבה בזמן האוכל. הקיבה שלנו מסוגלת לעבד באותו זמן או מוצקים או נוזלים. וערבוב של הרבה שתיה עם אוכל מוצק מקשה על עיכול תקין, מגדיל את נפח התכולה וגורם להרגשת כובד ואי נוחות בסופן של ארוחות כאלה.
  1. טיול בטבע אינו רק פיקניק. נסו לעשות מסלולים, ורק כחלק מהשהייה בטבע- לפתוח שולחן. ההטענה האנרגטית תהיה הרבה יותר גדולה מלהגיע- לפתוח מנגל- לאכול- לחזור.

 

מוזמנים להצטרף לסדרת ההרצאות החינמיות שלנו לאנשים עם מערכת עיכול רגישה!

 

בהצלחה ובהבראה

5 תגובות

  1. יאירה

    אשמח לשיחת היכרות חינם עם תזונאית

    השאר תגובה
  2. רבקה קרייף

    יש למה לצפות , מאוד מעניין!!

    השאר תגובה
  3. רבקה קרייף

    יש למה לצפות מאוד מעניין!

    השאר תגובה
    • עדי זוסמן

      תודה רבה, רבקה יקרה!

      השאר תגובה

שלח תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Pin It on Pinterest

Share This
דילוג לתוכן